Brak produktów
Szukaj
Oryginalna, ręcznie kuta misa śpiewająca z Nepalu o poszerzonym kształcie i bardzo wyjątkowym, długotrwałym dźwięku.
Misa wykonana ręcznie z miedzi, cyny i 8 metali szlachetnych (Ag, Ni, Cd, Ru, Pd, Pt, Cr, Mn).
Misy kute lub ręcznie kute powstają w procesie pełnego ręcznego kucia. Każda misa jest starannie ręcznie ubijana, co wymaga kilku procesów, aby zakończyć i ukształtować ją w idealną ręcznie młotkowaną misę. W procesie wytwarzania najpierw topi się w piecu różne składy metali jako surowców (miedź, cyna, cynk, żelazo, ołów, złoto i srebro), w zależności od potrzeb produkcyjnych, takich jak wykonanie mis z brązu lub na siedem metalowe misy do śpiewania. Roztopiony metal jest wyjmowany z pieca i wlewany do kostek w celu przygotowania metalowej formy dla różnych rozmiarów i ciężarów. Następnie okrągłe metalowe formy są cięte na okrągłe metalowe krążki o wymaganym rozmiarze i grubości. Następnie krążki te są ręcznie bite lub młotkowane, po dokładnym pomiarze i kategoryzowane pod względem wagi i rozmiaru misek.
Jeśli chodzi o proces ręcznego kucia mis, 4 do 5 metalowych krążków jest układanych jeden na drugim, a następnie podgrzewane do czerwoności. Rozgrzane do czerwoności blachy są młotkowane przez grupę doświadczonych rzemieślników, o ile ciepło pozostaje w metalu, a następnie ponownie przetwarzane na czerwone ogrzewanie w celu ciągłego procesu ubijania. To nagrzewanie i bicie połączonych i ułożonych w stos metalowych krążków trwa do momentu uzyskania pożądanego kształtu i rozmiaru. (Dlatego też wbijane lub bite misy będą proporcjonalnie różne pod względem wielkości i średnicy dla każdej misy.)
Podczas procesu kucia tych mis, metalowy dysk może być wbijany tylko w czasie, gdy jest rozgrzany do czerwoności, podczas gdy pozostaje miękki i elastyczny. Ponieważ gdy metal ostygnie, straci swoją miękkość i elastyczność, co z kolei powoduje, że metal staje się kruchy, a tym samym miska może ulec zniszczeniu. Powodem tego intensywnego procesu pracy jest to, że zawartość metalu (mieszanka brązu lub siedmiu metali) jest bardzo wrażliwa na ciepło i staje się twardsza, gdy traci wysoką temperaturę i może pękać i pękać.
Po zakończeniu kształtowania pożądanych misek rozpocznie się indywidualna praca. Na tym etapie każda miska zostaje doprowadzona do jednolitego kształtu i rozmiaru, i ponownie można to zrobić tylko podczas czerwonego procesu wypalania, podgrzewania i ubijania. Po sfinalizowaniu kształtu i rozmiaru wykonuje się dalsze młotkowanie w celu ostatecznego dostrojenia i ukształtowania mis śpiewających. Poszczególne misy są następnie dłutowane i czyszczone w celu uzyskania końcowego efektu, od wewnątrz i na zewnątrz.
Pałka do grania na misach tybetańskich z Beżową zamszową końcówką, waga 90g...
Misa tybetańska grająca Nirmala - 1750-2000 g - średnica 25 cm
Misa grajaca tybetańska Shanti mieniąca się złotem 1,40 kg średnica ok 23 cm
Pałeczka do mis grających tybetańskich długość 34cm, kulka śred. 8cm, waga 180g
Pałeczka filcowa do mis z drewnianym uchwytem długość 27x średnica kulki 6cm 40g
Pałka do grania na misach tybetańskich z Czarną zamszową końcówką, waga 90g...
Malet do grania na misach tybetańskich z zamszową końcówką średnica 6cm...
Pałeczka do mis grających tybetańskich długość 32 kulka 6x4 5 cm 180g