Misa grajaca tybetańska Shanti mieniąca się złotem 300 400g średnica ok 12 cm

7215
Nepal
Nowy

Ostatnie egzemplarze!

Produkt dostępny. Wysyłka natychmiast.

163,13 zł

Ilość:

Dodaj do listy życzeń

Oryginalna, ręcznie kuta misa z Nepalu o poszerzonym kształcie i bardzo wyjątkowym, długotrwałym dźwięku.

Więcej szczegółów

Ręcznie wykonana misa wykonana z miedzi, cyny i 8 metali szlachetnych (Ag, Ni, Cd, Ru, Pd, Pt, Cr, Mn).

Każda misa jest starannie ubijana ręcznie, co wymaga kilku procesów, aby wykończyć i uformować ją w idealną, ręcznie młotkowaną misę. W procesie produkcji najpierw w piecu topi się różne składy metali jako surowców (miedź, cyna, cynk, żelazo, ołów, złoto i srebro), w zależności od potrzeb produkcyjnych. Roztopiony metal wyjmuje się z pieca i wlewa do kostek, aby przygotować metalową formę o różnych rozmiarach i wadze. Następnie okrągłe metalowe formy są cięte na okrągłe metalowe krążki o wymaganym rozmiarze i grubości. Następnie krążki te są ręcznie bite lub młotkowane, po dokładnym pomiarze i kategoryzowane według wagi i rozmiarów misek. Jeśli chodzi o ręczne wbijanie misek śpiewających, układa się od 4 do 5 metalowych krążków, jeden na drugim, a następnie podgrzewa do czerwoności.

Blachy rozgrzane do czerwoności są młotkowane przez grupę rzemieślników, o ile ciepło pozostaje w metalu, a następnie ponownie przetwarzane na czerwone ogrzewanie w celu ciągłego ubijania. To nagrzewanie i ubijanie połączonych w wiązkę i ułożonych w stos krążków metalowych trwa do uzyskania pożądanego kształtu i rozmiaru. (Z tego powodu młotkowane lub bite misy będą proporcjonalnie różniły się rozmiarem i średnicą dla każdej misy śpiewającej). podczas gdy pozostaje miękki i elastyczny. Ponieważ gdy metal ostygnie, straci swoją miękkość i elastyczność, co z kolei powoduje, że metal staje się kruchy, a tym samym miska może ulec zniszczeniu. Przyczyną tego intensywnego procesu pracy jest to, że zawartość metalu (brąz lub mieszanina siedmiu metali) jest bardzo wrażliwa na ciepło i twardnieje, gdy traci swoją wysoką temperaturę i powoduje pęknięcia i pęknięcia.

Po zakończeniu kształtowania wybranych misek rozpocznie się indywidualna praca. Na tym etapie każda misa uzyskuje jednolity kształt i rozmiar, a po raz kolejny można to zrobić tylko podczas czerwonego procesu wypalania, podgrzewania i ubijania. Po ustaleniu kształtu i rozmiaru wykonuje się dalsze uderzanie młotkiem w celu ostatecznego dostrojenia i ukształtowania mis śpiewających. Poszczególne misy są następnie dłutowane i szorowane w celu wykończenia, wewnątrz i na zewnątrz.

Misa wydobywa dżwięki w granicach częstotliwości - 428 - 451 Hz *

Rozmiar cm ± 11-12 cm

Waga w gramach 300-400 g

Kolor Złoto - Energia Słoneczna

*Częstotliwość tonu podstawowego w Hz jest tylko wartością orientacyjną i może się minimalnie różnić w zależności od użytej pałki, sprzętu i oprogramowania do jego oceny.

Sposób korzystania z mis dźwiękowych

Usiądź wygodnie i kontroluj swój oddech.

Wyobraź sobie, że napełnia Cię miłość i dobroć, którą chcesz przekazać światu poprzez dźwięk wydobywający się z misy.

Potrzymaj misę w obydwu rękach przez moment. Poczuj jej ciężar, budowę, strukturę. Poczuj swoje ręce, gdy ją trzymasz.

Spróbuj zmniejszyć napięcie rąk i stóp tak, aby kontakt z instrumentem i ziemią był jak najbardziej swobodny.

Dźwięk zależy od sposobu trzymania misy. Pamiętaj im silniejsze jest uderzenie, tym głośniejszy będzie ton i wibracje.

Małe i średnie misy należy trzymać opuszkami palców natomiast duże położyć płasko na dłoni. Nie spinaj mięśni dłoni i nadgarstka.

Przesuwaj wałek wzdłuż krawędzi naczynia dotykając go delikatnie. Jeżeli otrzymałeś niepożądany odgłos, zwolnij ruch ręki i spróbuj inaczej ułożyć wałek. Ruszaj powoli i słuchaj tonu.

 

Wałek do grania do zakupienia osobno

W celu nabycia pałeczki do mis grających zapraszamy tutaj -> Pałeczki DO MIS